Home » Nieuws » Moeiteloos wandelen en hardlopen zonder blessures
Moeiteloos wandelen en hardlopen zonder blessures!

Moeiteloos wandelen en hardlopen zonder blessures!

Blessurevrij lopen kan echt door gebruik te maken van de ChiWalking en de ChiRunning techniek. Door je te focussen op je geest en je kern te versterken breng je meer energie in je leven.

Met de Chi-techniek ben je in staat gemakkelijker en verder te wandelen en hard te lopen. Bovendien voorkom je rug-, knie-, heup- en andere pijntjes en blessures. Je voelt je fit en goed!

ChiWalking

ChiWalking combineert de oude wijsheid van Tai Chi met moderne kennis omtrent bewegen. Door de nadruk op de juiste lichaamshouding heeft ChiWalking een positief effect op de rest van het dagelijkse leven. ChiWalking verhoogt de mentale helderheid en focus, vergroot het plezier in wandelen en is een veilige en effectieve manier om gezondheid, fitheid en welzijn te bereiken. ChiWalking is geschikt voor beginnende en gevorderde wandelaars en voor alle conditieniveaus.

ChiRunning 

ChiRunning is een combinatie van hardlopen, mindfulness en Tai Chi, zorgt voor minder blessures en gaat psychische klachten te lijf.

In ChiRunning ontmoeten Oosterse wijsheid en Westerse wetenschap elkaar. In de hardloopwereld wordt nogal eens beweerd dat blessures en hardlopen hand in hand gaan. Met ChiRunning wordt de kans op vervelende hardloopblessures juist aanzienlijk verminderd.

 

Angst en depressie

Rustige duurlopen zijn ook effectief voor mensen met psychische klachten zoals depressie, burn-out, angst- en stemmingsstoornissen, vermoeidheid en slaapproblemen. “Omdat ChiRunning een mindful manier van hardlopen is, die ook nog eens de kans op blessures sterk vermindert, is het bij uitstek geschikt als basis voor mensen met psychische problemen

 

Geleidelijke verandering

Bij het aanleren van de Chi-techniek wordt gebruik gemaakt van het Tai Chi principe van de geleidelijke vooruitgang. Elke ontwikkeling gaat stap voor stap en heeft eigen groeistadia. Een geleidelijke ontwikkeling zorgt voor een stevige basis en alles hoeft niet tegelijk veranderd te worden. Je mag de tijd nemen om de Chi-techniek aan te leren. Het proces is net zo belangrijk als het resultaat.

 

Body Sensing

Ook body sensing speelt een belangrijke rol bij het aanleren van de Chi-techniek. Hierbij gaat het erom dat je leert te luisteren naar je lichaam. Wat voel je? Voel je ergens spanningen? Ben je ontspannen? Je onthoudt hoe de goede lichaamshouding of een beweging aanvoelt, zodat je er later op terug kunt vallen en je jezelf kunt corrigeren.

 

Workshop of individuele begeleiding

In de basiscursus ChiRunning of ChiWalking leer je stap voor stap de Chi-techniek toe te passen. We starten met een korte inleiding op een locatie in Meppel. De rest van de workshop wordt buiten gegeven. Een workshop bestaat normaalgesproken maximaal uit 8 personen. Natuurlijk houden wij ons nu aan de geldende Corana maatregelen voor groepsgrootte. Het aantal deelnemers wordt bewust klein gehouden zodat er voldoende ruimte is voor individuele aandacht. Natuurlijk is één op één begeleiding ook mogelijk. Wil je meer info kijk dan op www.doorlopendbeter.nl of op www.chirunning.nl

 

 

Een bijdrage van Cor Knipmeijerchiwalking, chirunning, chi, walking, running, wandelen, hardlopen, tai chi, blessures, blessurevrij, body sensing , lichaamshouding, workshop