Inhoudsopgave

Lentekriebels
Goed om te weten
Netwerkontbijt bewuste ondernemers
Samen houden we de website overzichtelijk
Freya festival: 30 juni – 2 juli.
Aanjaagbudget: maak Meppel meppeler.

vrijdag 17 februari 2017

Lentekriebels

Deze week ontstonden er ineens lentekriebels. De temperatuur steeg en de voorjaarsboden werden zichtbaar in mijn tuin. We hadden een brainstorm over het thema geluk, een geluksmomentje op zich. En mijn huis was vrolijk versiert met verjaardagsslingers. Ik hoop dat de lentekriebels aanhouden, ze maken geluksmomenten zichtbaar. In maart ga ik geluksmomenten delen met jullie, doen jullie dat ook met mij?

Willemijn van Schilfgaarde

Goed om te weten

Voor Bewust Meppel wordt er weer een gedrukte agenda opgemaakt. Wil iedereen zijn agenda items voor de maand maart uiterlijk op vrijdag 24 februari 12.00 invoeren.

Thema voor maart: geluk (en lentekriebels). Ik word gelukkig wanneer jullie deze maand geluksmomenten willen delen op facebook of in een blog.

Agenda:
01 maart: Open coffee Meppel: mini workshop "inside focus"
16 maart: Sluiting inschrijving voor aanjaagbudget maatschappelijke initiatieven in Meppel
20 maart: Interactieve lezing Geluk bij Boekhandel Barth
20 maart: Internationale dag van geluk, wereld verteldag en start week van de lentekriebels
25 maart: Landelijke loslaatdag
11 mei: Fotoshoot
20 mei: Nationale wandelcoachdag
23 mei: Fotoshoot
30 mei: Netwerkontbijt bewuste ondernemers
08 juni: Dag van de coach: thema floreren
21 juni: Internationale yogadag
30 juni: Start Freya festival

Netwerkontbijt bewuste ondernemers

Op 30 mei is er weer een netwerkontbijt voor bewuste ondernemers. Dit keer in Meppel. Wil jij je ruimte beschikbaar stellen laat het mij weten. 

Dinsdag 7 februari was het eerste netwerkontbijt voor bewuste ondernemers. Tien ondernemers kwamen met een ontbijt onder de arm en een hart vol wijze woorden samen in de kookstudie De Melkweg. Wij spraken met elkaar over de vraag: Wat heb jij gedaan om je bedrijf/product in de markt te zetten? Om nog eens over na te denken enkele tops en tips:

-          Ga in gesprek met je klant over zijn vraag en gebruik in je aanbieding ook de woorden van je klant.
-          Biedt geen oplossing of methode maar een resultaat. Dit wordt belangrijker als je je meer richt op de zakelijke markt.
-          Denk groot, je kan altijd kleinere tussenstappen aanbieden vanuit het grote resultaat wat je wilt bereiken.
-          Kies een medium wat bij je past. Facebook, LinkedIn en Instagram hebben allen eigen sterke en zwakke punten. Net als verschillende vormen van reclame en adverteren.
-          Kies 1 marketing strategie en wees daar consequent in. Dat maakt jou als ondernemer betrouwbaar voor je (potentiele) klanten.
-          Praat met iedereen om je heen over wat je doet, wat je beweegt en welke resultaten je ziet.
-          Verzamel je eigen klantenkring en hoe je ze kan bereiken. Een eigen mailadressenbestand is belangrijk.

Corine Elzenaar van Foreverinbalans maakte deze ochtend ook een kleine video. Haar marketingstrategie is het plaatsen van kleine video’s over onderwerpen die met haar bedrijf te maken hebben. Gezond en bewust ontbijten was in deze week het thema. Kijk hier naar het resultaat.

Wij hadden een bijzondere gast aan tafel, Ellen de Dreu. Zij verruilde haar woning voor een camper en vond haar thuis al reizend door Europa. Van haar avontuur maakte ze een documentaire die op 4 maart in première gaat. Nieuwsgierig? Volg haar op facebook door een vriendschapsverzoek te doen.

Samen houden we de website overzichtelijk

Janet was er altijd alert op, ik vanaf nu ook: hoofdlettergebruik op de website. In de afgelopen maanden werd het hoofdlettergebruik bij agenda-items en ondernemerspagina steeds creatiever. Er lijkt een soort van ratrace te ontstaan rond het thema “hoe laat ik mijn agendapunt eruit springen” en “hoe val ik op tussen mijn collega’s”. Het haakt aan op thema’s rond zichtbaar worden en of je de aangesloten ondernemers als concurrent ziet of als collega’s in bewustwording. Het gevolg is een onoverzichtelijke agenda-pagina waar niemand meer naar kijkt.

De website op zich is al een instrument om zichtbaar te worden. Samen met de digitale en gedrukte agenda, de mogelijkheid voor plaatsen van een blog of nieuwsbericht, de nieuwsbrieven, het onderhoud van de facebookpagina en activiteiten voor en door aangesloten ondernemers biedt een abonnement een jaarpakket voor een prijs waarvoor je nog geen advertentie plaats. Daarmee zijn we zijn ondertussen redelijk uniek, nu UitMeppel is gestopt.

Dus laten we met z’n allen werken aan een aantrekkelijk en overzichtelijke website die de bezoeker informeert over bewust leven in de regio. Gebruik de hoofdletters zoals onze kinderen dat leren op school. Bij begin van een zin, bij eigennamen en eventueel bij afkortingen van methoden die gebruikt worden. Ik heb alle agenda items nu aangepast. En in de komende tijd zal ik dit met regelmaat doen. Ter ondersteuning van zichtbaarheid voor allen op de pagina.

Freya festival: 30 juni – 2 juli.

Het Freya Festival verbindt vrouwen in het noorden, biedt de deelneemsters de mogelijkheid om hun bewustzijn te verruimen en kennis te maken met de mogelijkheden op dit vlak en biedt een podium aan vrouwelijke ondernemers die daardoor hun onderneming succesvol ontwikkelen.

Stichting Freyafestival  organiseert daarom activiteiten voor vrouwen door onderneemsters die vanuit hun hart voor vrouwen werken. Bovendien is het heel leuk en gezellig om samen met vrouwen bij elkaar te zijn!

Het festival is van 30 juni tot en met 2 juli 2017. Wil jij jezelf aanmelden als ondernemer kijk dan voor de mogelijkheden op http://www.freyafestival.nl/medewerkster/.

Wil jij graag genieten van het festival maak dan gebruik van de vroegboekkorting tot 1 mei. Informatie vindt je hier: http://www.freyafestival.nl/buitenspelen/

Aanjaagbudget: maak Meppel meppeler.

De gemeente Meppel heeft voor 2017 een aanjaagbudget voor maatschappelijke initiatieven. Met dit budget wil het college iedereen (inwoners, ondernemers, en/of instellingen) stimuleren om met initiatieven te komen die op de één of andere manier een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de gemeente Meppel. Je kan aanvragen indienen tot 16 maart! Heb jij een idee voor een maatschappelijk initiatief dien dan een aanvraag in voor het aanjaagbudget maatschappelijke initiatieven 2017.

Een belangrijke voorwaarde om in aanmerking te komen voor een bijdrage uit het aanjaagbudget is dat een initiatief een bijdrage levert aan één of meer thema’s uit het College- en Uitvoeringsprogramma. Het gaat hier dan om de volgende thema’s:

creëren van meer werk;
organiseren van een betrokken samenleving;
realiseren van vitale wijken;
organiseren van multifunctioneel gebruik van vastgoed;
versterken van de aantrekkelijkheid van de binnenstad (levendige binnenstad);
realiseren van een gastvrije en mooie noordelijke stadsentree (oftewel het transformatiegebied).

Meer informatie vind je hier.