Waarom werkt Rebalancing bij rugklachten?

22 nov 2021 , Praktijk voor Rebalancing
Waarom ontstaat rugpijn?

Veel rugpijn ontstaat door overbelasting spieren, teveel hooibalen gesjouwd in figuurlijke zin. Spanning op je werk levert stress op en stress slaat zich bij sommige mensen om in rugpijn.
 
Spanning in je thuissituatie. Financiële spanning. Emotionele spanning. Iemand in je omgeving is overleden en het verdriet slaat zich op in je lichaam.

Teveel kantoorwerk oftewel hele dagen achter de computer zitten. Het ‘nieuwe’ thuiswerken. Te weinig beweging overdag en dan wil je lichaam reageren door rugpijn. Vaak ook met vermoeidheid gepaard gaande.

Spieren raken overbelast als je teveel dezelfde beweging hebt gemaakt. Snel even nog in de tuin werken of even de ramen zemen en vergeten tussendoor even te zitten.
 
Wat kan ik aan mijn rugpijn doen?

Ten eerste jezelf serieus nemen en niet met rugpijn blijven lopen. Jezelf gunnen, dat je er klaar mee bent om elke dag rugpijn te voelen! Je door mij te laten behandelen, zodat je na een tijd minder pijn of zelfs pijnvrij kunt zijn.

Vaak ontstaat rugpijn, door teveel van jezelf te vragen. Na een hele dag werken of op school te zitten, juist de tijd nemen om na zo’n dag met een bak koffie op de bank te gaan zitten of toch die wandeling na het eten te doen.

Je wervels kunnen verschoven zijn, vaak in de onderrug en dat kan zelfs zenuwpijnen geven. Ik zet je wervels met zachte handbewegingen weer op z’n plek. Dat geeft direct ontspanning.

Waarom zou deze manier wel werken?

Ik kijk naar de balans van je lichaam. Rechterkant van je lichaam correspondeert met je linkerzijde van je hoofd en de linkerkant van je lichaam correspondeert met je rechterzijde van je lichaam. De linkerkant van je lichaam betreft het vooral emoties en gevoelens. De rechterkant van je lichaam betreft het vooral het denken en doen. 

Ik laat je bewust zien, wat er gebeurt in je lichaam.  Ik kijk naar je lichaamshouding, de spanning in je rug, kuiten, nek en hoofd. Hierdoor herstelt het evenwicht in je lichaam. Sta je na een behandeling rechter op en minder pijn in je rug. 

Ben je klaar met je rugpijn? Hier volgen wat tips:
Tip 1
Warme kruik maken en op je onderrug leggen. De warmte geeft rust aan je vermoeide en gespannen spieren!
 
Tip 2
In bad liggen met badolie met etherische olie Lavendel en of Rozemarijn. Geeft rust aan de spieren en ruikt heerlijk!
 
Tip 3
Ga op de bank liggen met je benen over de leuning. Kussen eronder. Je onderrug ligt tegen de leuning aan en zo blijf je liggen, totdat je voelt, dat de pijn in je onderrug, schouders iets wegzakt of vermindert!

Terug

Powered by webXpress